Functional Literacy in Animal Health test – FLAH
Main Article Content
Abstract
The Functional Health Literacy (FLH) is one of the social determinants that indicates the ability to obtain, analyze and apply medical information, however until now it was not applied in Veterinary Medicine. In the present paper it was created a Functional Literacy in Animal Health (FLAH) test to assess if dog and cat owner’s can understand information commonly used in veterinary prescriptions. In spite of understanding the verbal guidelines, 62% have difficulty in understanding medication schedules and technical terms (74%). There was an association between the FLAH degree and the education level and income. The owners with complete primary education show critical (42%) and basic (61%) literacy along with an income of up to three minimum wages (58%), which are associated with literacy difficulties (p <0,001 and p = 0,04). The test presents quick and practical questions and can be applied by the veterinarian before the prescription, improving the communication with pet owners.
Article Details
1. Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho licenciado sob a Creative Commons Atribuição-NãoComercial-SemDerivações 4.0 Internacional
2. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusica da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
3. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios instituicionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre);