Implementation of academic monitoring in Animal Morphophysiology in a private university of São Paulo/SP
Main Article Content
Abstract
This research aims at investigating perceptions of monitor-students, non-monitor undergraduate students and advisor professors about the implementation of monitoring undergraduate student program in Veterinary Medicine course of Universidade Nove de Julho. Eighteen monitors and 925 first-year students answered to questionnaires; also professors jointly described their perceptions. The results were collected through Google Forms. It is concluded that the implementation of academic monitoring in Animal Morphophysiology was a useful initiative, having contributed greatly as a starting point for course consolidation, as well as for the university education of the monitored students and for the development of new skills related to morphological science teaching to student monitors.
Article Details
1. Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho licenciado sob a Creative Commons Atribuição-NãoComercial-SemDerivações 4.0 Internacional
2. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusica da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
3. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios instituicionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre);